Mohon tunggu...
Mbah Ukik
Mbah Ukik Mohon Tunggu... Tukang Serabutan

Jajah desa milang kori.

Selanjutnya

Tutup

Filsafat Pilihan

"Tetekun Kanthi Tekun Katekan Kang Sumadya", Bekerja dengan Tekun Sesuai Aturan akan Tercapai yang Diharapkan

25 Mei 2019   12:40 Diperbarui: 25 Mei 2019   12:47 0 32 16 Mohon Tunggu...
"Tetekun Kanthi Tekun Katekan Kang Sumadya", Bekerja dengan Tekun Sesuai Aturan akan Tercapai yang Diharapkan
Pelan namun pasti sekalipun dengan tongkat, Dokpri

Wis dadi titahing Gusti Allah Kang Akarya Jagad, dene manungsa kudu tansah ngupaya upa kanthi nyambut gawe supaya uripe dadi mulya. Mulya dudu ateges sugih donya brana, mas picis, tegal amba, lan raja kaya. Sugih kuwi yen apa wae kang dirasakake lan dibutuhake wis nyukupi sandang, pangan, lan papane. Uga kabutuhan jiwa sing isa gawe tentreming galih.

Ora gampang nanging uga ora angel nglakoni titahing Gusti Allah. Yen dirasakake abot ya dadi abot, yen dirasakake enteng ya dadi enteng. Abot entenge kang kudu dilakoni dudu saka gedhe cilike sing kudu disangga lan adoh cedhake utawa endhek dhuwure sing kudu diliwati. Alon-alon waton kelakon dudu ateges tandang gawe sak kepenake utawa sak karepe dhewe tanpa anggayuh sing gedhe.

Kabeh dadi enteng lan gampang ditindakake yen lumaku ora nyimpang saka paugeran kang ana. Nerak lan nrajang paugeran malah marakake ontran-ontran lan ngadohake pasaduluran. Nyambut gawe dudu mung kanggo awake dhewe supaya urip kepenak. Nanging uga gawe kamulyane liyan. Sing sapa sregep lan tekun nyambut gawe kairing dedonga nyuwun panuntune berkah Gusti bakal kepenake uripe.

Dokpri
Dokpri

Dokpri
Dokpri

Petani wanita di perbukitan saat terik. Dokpri
Petani wanita di perbukitan saat terik. Dokpri

Sudah menjadi kehendak Allah Pencipta Alam Semesta, jika manusia harus mencukupi sandang pangan dengan bekerja agar sejahtera hidupnya. Sejahtera bukan berarti kaya harta benda, uang dan perhiasan, tanah yang luas, dan ternak yang banyak. Kaya lebih berate apa yang dirasakan dan dimiliki sudah mencukupi untuk berpakaian pantas, makan sehari-hari, dan rumah yang layak. Juga kebutuhan jiwa yang dapat meciptakan ketentraman hati.

Tidak mudah namun juga tak sulit menjalani kehendak Allah Yang Maha Kuasa. Jika dirasakan berat akan menjadi berat. Jika dirasakan enteng yang menjadi enteng. Berat ringan yang harus dijalani bukan karena besar kecilnya yang harus dipanggul dan jauh dekatnya dan tinggi rendahnya jalan yang harus dilalui. Biar lambat asal selamat bukan berarti semaunya sendiri tanpa target.

Semua akan terasa ringan dan mudah jika menjalani sesuai dengan aturan yang ada. Melanggar aturan hanya menimbulkan kekacauan dan merusak persaudaraan. Bekerja bukan untuk diri sendiri agar hidup nyaman. Tetapi juga untuk kesejahteraan bersama. Siapa pun yang bekerja dengan rajin dan tekun bekerja dengan iringan doa akan mendapat berkat dari Allah Yang Maha Kasih.

Berat beban bukan berat di hati. Dokpri
Berat beban bukan berat di hati. Dokpri

HALAMAN :
  1. 1
  2. 2