Mohon tunggu...
Nauval
Nauval Mohon Tunggu... Pelajar Sekolah - pelajar

enjoy my articles

Selanjutnya

Tutup

Ilmu Sosbud

Pentingnya Pamanan Buku Pada Anak: Nyieun Jeung Ngintep Kecap Pustaka

19 Februari 2024   14:20 Diperbarui: 19 Februari 2024   14:49 47
+
Laporkan Konten
Laporkan Akun
Kompasiana adalah platform blog. Konten ini menjadi tanggung jawab bloger dan tidak mewakili pandangan redaksi Kompas.
Lihat foto
Ilmu Sosbud dan Agama. Sumber ilustrasi: PEXELS

Pamaénan buku geus jadi bagian penting ti prosés pertumbuhan jeung perkembangan anak. Dina éta prosés, buku bisa jadi salah sahiji pangajaran anu pangintep pikeun ngadepkeun kawas ku dina sosial, pikiran, jeung kreativitasna. Dina budaya Sunda, ngajantenkeun budaya pamaénan buku daptar hiji hal anu penting pikeun didikan anak.

Pamikiran Dina Budaya Sunda

Dina budaya Sunda, pamaénan buku ditingali salaku hiji bagian ti prosés pendidikan anu aya di hareupeun pamarentahan jeung hiji bagian penting ti hiji cara pikeun ngembangkeun budaya sareng sabarataan. Budaya pamaénan buku dina lingkungan Sunda ogé dikaitkeun sareng nilai-nilai tradisional, sarta diukur ku kasampurna jeung kajadian hiji anak.

Manfaat Pamaénan Buku Pikeun Anak

Pamaénan buku pikeun anak diukur ku hiji jalan pikeun ngarobah cara cara anu tiasa diayakeun ku anak dina ngomong, ngaleksanakeun, jeung ngareguk. Ku ngadukeun anak pikeun ngabasa buku, ieu prosés bakal ngasupkeun manfaat anu langkung lega, saperti:

1. Ngarobah Cara Mikir: Pamaénan buku ngajantenkeun platform pikeun ngarengkukeun cara mikir kreatif jeung ngalembur pikiran. Dina konteks budaya Sunda, ieu bakal ngabantos anak pikeun mairan kreatif dina cara carana nyieun jeung nyarioskeun kalimat sareng crita. Sarta, bakal ngadukeun hiji rasa ingin mairan anu dipikahoyong ku kahirupan anu naon kitu kahiji, naon kitu hiji nu saé, jeung naon kitu hiji nu nanaon.

2. Ngabantos Pikeun Ngarobah Keterampilan Bahasa: Ngabaca buku bisa ngabantos pikeun ngalemburkeun keterampilan ngomong jeung ngaleksanakeun basa. Di handap bimbingan ti wargi jeung guru, anak tiasa ngamimitian babaca buku dina basa Sunda atanapi basa Indonesia, anu bisa ngabantos pikeun ngalemburkeun keterampilan bahasa na. Hijian, ieu ogé bisa ngabantos pikeun ngahirupkeun budaya sareng sabarataan jeung ngabantos pikeun nyieun hiji kawas anu lebih universal jeung dipaham ku hiji pangalus modern.

3. Ngabantos Pikeun Ngarobah Keterampilan Ngarobah: Pamaénan buku ogé bisa ngabantos pikeun ngalemburkeun keterampilan ngarobah jeung ngamimitian inti anu bagja. Ku ngarobah buku, anak bisa ngamimitian inti anu dipundak ku pamarentahan atawa nilai-nilai tradisional anu diasupan ti masyarakat Sunda. Dina prosés éta, anak bakal ngamimitian nilai-nilai moril anu penting, saperti saparasaan, kasedihan, jeung kalimah hiji jeung hiji saparasaan diantara wargi

Nyieun Jeung Ngintep Kecap Pustaka

Dina budaya Sunda, nyieun jeung ngintep kecap pustaka (kaasup buku jeung buku anu kadaptar ku budak) ogé jadi bagian penting ti prosés pamaénan buku. Ngintep kecap pustaka dihareupeun pikiran jeung buku pikeun ditingali salaku hiji kecap anu penting pikeun ngabantos anak dina prosés pamaénan buku. Anu dipikahoyong ku ngintep kecap pustaka tiasa ngabantos anak pikeun ngamimitian karir literer atanapi ngabantos nambahankeun hiji pikiran kritis. Hijian, dina sababaraha kasus, buku dina basa Sunda bisa jadi bahan ngintep pikeun ngabantos anak pikeun nyarioskeun rasa kasadaran sosialna.

ᮕᮙᮆᮔᮔ᮪ ᮘᮥᮊᮥ ᮌᮩᮞ᮪ ᮏᮓᮤ ᮘᮌᮤᮃᮔ᮪ ᮕᮨᮔ᮪ᮒᮤᮀ ᮒᮤ ᮕᮢᮧᮞᮦᮞ᮪ ᮕᮨᮁᮒᮥᮙ᮪ᮘᮥᮠᮔ᮪ ᮏᮩᮀ ᮕᮨᮁᮊᮨᮙ᮪ᮘᮍᮔ᮪ ᮃᮔᮊ᮪. ᮓᮤᮔ ᮆᮒ ᮕᮢᮧᮞᮦᮞ᮪, ᮘᮥᮊᮥ ᮘᮤᮞ ᮏᮓᮤ ᮞᮜᮂ ᮞᮠᮤᮏᮤ ᮕᮍᮏᮛᮔ᮪ ᮃᮔᮥ ᮕᮍᮤᮔ᮪ᮒᮨᮕ᮪ ᮕᮤᮊᮩᮔ᮪ ᮍᮓᮨᮕ᮪ᮊᮩᮔ᮪ ᮊᮝᮞ᮪ ᮊᮥ ᮓᮤᮔ ᮞᮧᮞᮤᮃᮜ᮪, ᮕᮤᮊᮤᮛᮔ᮪, ᮏᮩᮀ ᮊᮢᮨᮃᮒᮤᮗᮤᮒᮞ᮪ᮔ. ᮓᮤᮔ ᮘᮥᮓᮚ ᮞᮥᮔ᮪ᮓ, ᮍᮏᮔ᮪ᮒᮨᮔ᮪ᮊᮩᮔ᮪ ᮘᮥᮓᮚ ᮕᮙᮆᮔᮔ᮪ ᮘᮥᮊᮥ ᮓᮕ᮪ᮒᮁ ᮠᮤᮏᮤ ᮠᮜ᮪ ᮃᮔᮥ ᮕᮨᮔ᮪ᮒᮤᮀ ᮕᮤᮊᮩᮔ᮪ ᮓᮤᮓᮤᮊᮔ᮪ ᮃᮔᮊ᮪.

ᮕᮙᮤᮊᮤᮛᮔ᮪ ᮓᮤᮔ ᮘᮥᮓᮚ ᮞᮥᮔ᮪ᮓ

ᮓᮤᮔ ᮘᮥᮓᮚ ᮞᮥᮔ᮪ᮓ, ᮕᮙᮆᮔᮔ᮪ ᮘᮥᮊᮥ ᮓᮤᮒᮤᮍᮜᮤ ᮞᮜᮊᮥ ᮠᮤᮏᮤ ᮘᮌᮤᮃᮔ᮪ ᮒᮤ ᮕᮢᮧᮞᮦᮞ᮪ ᮕᮨᮔ᮪ᮓᮤᮓᮤᮊᮔ᮪ ᮃᮔᮥ ᮃᮚ ᮓᮤ ᮠᮛᮩᮕᮩᮔ᮪ ᮕᮙᮛᮨᮔ᮪ᮒᮠᮔ᮪ ᮏᮩᮀ ᮠᮤᮏᮤ ᮘᮌᮤᮃᮔ᮪ ᮕᮨᮔ᮪ᮒᮤᮀ ᮒᮤ ᮠᮤᮏᮤ ᮎᮛ ᮕᮤᮊᮩᮔ᮪ ᮍᮨᮙ᮪ᮘᮀᮊᮩᮔ᮪ ᮘᮥᮓᮚ ᮞᮛᮨᮀ ᮞᮘᮛᮒᮃᮔ᮪. ᮘᮥᮓᮚ ᮕᮙᮆᮔᮔ᮪ ᮘᮥᮊᮥ ᮓᮤᮔ ᮜᮤᮀᮊᮥᮍᮔ᮪ ᮞᮥᮔ᮪ᮓ ᮇᮌᮦ ᮓᮤᮊᮄᮒ᮪ᮊᮩᮔ᮪ ᮞᮛᮨᮀ ᮔᮤᮜᮄ-ᮔᮤᮜᮄ ᮒᮢᮓᮤᮞᮤᮇᮔᮜ᮪, ᮞᮁᮒ ᮓᮤᮅᮊᮥᮁ ᮊᮥ ᮊᮞᮙ᮪ᮕᮥᮁᮔ ᮏᮩᮀ ᮊᮏᮓᮤᮃᮔ᮪ ᮠᮤᮏᮤ ᮃᮔᮊ᮪.

ᮙᮔ᮪ᮖᮃᮒ᮪ ᮕᮙᮆᮔᮔ᮪ ᮘᮥᮊᮥ ᮕᮤᮊᮩᮔ᮪ ᮃᮔᮊ᮪

ᮕᮙᮆᮔᮔ᮪ ᮘᮥᮊᮥ ᮕᮤᮊᮩᮔ᮪ ᮃᮔᮊ᮪ ᮓᮤᮅᮊᮥᮁ ᮊᮥ ᮠᮤᮏᮤ ᮏᮜᮔ᮪ ᮕᮤᮊᮩᮔ᮪ ᮍᮛᮧᮘᮂ ᮎᮛ ᮎᮛ ᮃᮔᮥ ᮒᮤᮃᮞ ᮓᮤᮃᮚᮊᮩᮔ᮪ ᮊᮥ ᮃᮔᮊ᮪ ᮓᮤᮔ ᮍᮧᮙᮧᮀ, ᮍᮜᮨᮊ᮪ᮞᮔᮊᮩᮔ᮪, ᮏᮩᮀ ᮍᮛᮨᮌᮥᮊ᮪. ᮊᮥ ᮍᮓᮥᮊᮩᮔ᮪ ᮃᮔᮊ᮪ ᮕᮤᮊᮩᮔ᮪ ᮍᮘᮞ ᮘᮥᮊᮥ, ᮄᮉ ᮕᮢᮧᮞᮦᮞ᮪ ᮘᮊᮜ᮪ ᮍᮞᮥᮕ᮪ᮊᮩᮔ᮪ ᮙᮔ᮪ᮖᮃᮒ᮪ ᮃᮔᮥ ᮜᮀᮊᮥᮀ ᮜᮨᮌ, ᮞᮕᮨᮁᮒᮤ:

|᮱|. ᮍᮛᮧᮘᮂ ᮎᮛ ᮙᮤᮊᮤᮁ: ᮕᮙᮆᮔᮔ᮪ ᮘᮥᮊᮥ ᮍᮏᮔ᮪ᮒᮨᮔ᮪ᮊᮩᮔ᮪ ᮕᮣᮒ᮪ᮖᮧᮁᮙ᮪ ᮕᮤᮊᮩᮔ᮪ ᮍᮛᮨᮀᮊᮥᮊᮩᮔ᮪ ᮎᮛ ᮙᮤᮊᮤᮁ ᮊᮢᮨᮃᮒᮤᮖ᮪ ᮏᮩᮀ ᮍᮜᮨᮙ᮪ᮘᮥᮁ ᮕᮤᮊᮤᮛᮔ᮪. ᮓᮤᮔ ᮊᮧᮔ᮪ᮒᮨᮊ᮪ᮞ᮪ ᮘᮥᮓᮚ ᮞᮥᮔ᮪ᮓ, ᮄᮉ ᮘᮊᮜ᮪ ᮍᮘᮔ᮪ᮒᮧᮞ᮪ ᮃᮔᮊ᮪ ᮕᮤᮊᮩᮔ᮪ ᮙᮄᮛᮔ᮪ ᮊᮢᮨᮃᮒᮤᮖ᮪ ᮓᮤᮔ ᮎᮛ ᮎᮛᮔ ᮑᮤᮉᮔ᮪ ᮏᮩᮀ ᮑᮛᮤᮇᮞ᮪ᮊᮩᮔ᮪ ᮊᮜᮤᮙᮒ᮪ ᮞᮛᮨᮀ ᮎᮢᮤᮒ. ᮞᮁᮒ, ᮘᮊᮜ᮪ ᮍᮓᮥᮊᮩᮔ᮪ ᮠᮤᮏᮤ ᮛᮞ ᮄᮍᮤᮔ᮪ ᮙᮄᮛᮔ᮪ ᮃᮔᮥ ᮓᮤᮕᮤᮊᮠᮧᮚᮧᮀ ᮊᮥ ᮊᮠᮤᮛᮥᮕᮔ᮪ ᮃᮔᮥ ᮔᮇᮔ᮪ ᮊᮤᮒᮥ ᮊᮠᮤᮏᮤ, ᮔᮇᮔ᮪ ᮊᮤᮒᮥ ᮠᮤᮏᮤ ᮔᮥ ᮞᮆ, ᮏᮩᮀ ᮔᮇᮔ᮪ ᮊᮤᮒᮥ ᮠᮤᮏᮤ ᮔᮥ ᮔᮔᮇᮔ᮪.

|᮲|. ᮍᮘᮔ᮪ᮒᮧᮞ᮪ ᮕᮤᮊᮩᮔ᮪ ᮍᮛᮧᮘᮂ ᮊᮨᮒᮨᮛᮙ᮪ᮕᮤᮜᮔ᮪ ᮘᮠᮞ: ᮍᮘᮎ ᮘᮥᮊᮥ ᮘᮤᮞ ᮍᮘᮔ᮪ᮒᮧᮞ᮪ ᮕᮤᮊᮩᮔ᮪ ᮍᮜᮨᮙ᮪ᮘᮥᮁᮊᮩᮔ᮪ ᮊᮨᮒᮨᮛᮙ᮪ᮕᮤᮜᮔ᮪ ᮍᮧᮙᮧᮀ ᮏᮩᮀ ᮍᮜᮨᮊ᮪ᮞᮔᮊᮩᮔ᮪ ᮘᮞ. ᮓᮤ ᮠᮔ᮪ᮓᮕ᮪ ᮘᮤᮙ᮪ᮘᮤᮍᮔ᮪ ᮒᮤ ᮝᮁᮌᮤ ᮏᮩᮀ ᮌᮥᮛᮥ, ᮃᮔᮊ᮪ ᮒᮤᮃᮞ ᮍᮙᮤᮙᮤᮒᮤᮃᮔ᮪ ᮘᮘᮎ ᮘᮥᮊᮥ ᮓᮤᮔ ᮘᮞ ᮞᮥᮔ᮪ᮓ ᮃᮒᮔᮕᮤ ᮘᮞ ᮄᮔ᮪ᮓᮧᮔᮨᮞᮤᮃ, ᮃᮔᮥ ᮘᮤᮞ ᮍᮘᮔ᮪ᮒᮧᮞ᮪ ᮕᮤᮊᮩᮔ᮪ ᮍᮜᮨᮙ᮪ᮘᮥᮁᮊᮩᮔ᮪ ᮊᮨᮒᮨᮛᮙ᮪ᮕᮤᮜᮔ᮪ ᮘᮠᮞ ᮔ. ᮠᮤᮏᮤᮃᮔ᮪, ᮄᮉ ᮇᮌᮦ ᮘᮤᮞ ᮍᮘᮔ᮪ᮒᮧᮞ᮪ ᮕᮤᮊᮩᮔ᮪ ᮍᮠᮤᮛᮥᮕ᮪ᮊᮩᮔ᮪ ᮘᮥᮓᮚ ᮞᮛᮨᮀ ᮞᮘᮛᮒᮃᮔ᮪ ᮏᮩᮀ ᮍᮘᮔ᮪ᮒᮧᮞ᮪ ᮕᮤᮊᮩᮔ᮪ ᮑᮤᮉᮔ᮪ ᮠᮤᮏᮤ ᮊᮝᮞ᮪ ᮃᮔᮥ ᮜᮨᮘᮤᮂ ᮅᮔᮤᮗᮨᮁᮞᮜ᮪ ᮏᮩᮀ ᮓᮤᮕᮠᮙ᮪ ᮊᮥ ᮠᮤᮏᮤ ᮕᮍᮜᮥᮞ᮪ ᮙᮧᮓᮨᮁᮔ᮪.

|᮳|. ᮍᮘᮔ᮪ᮒᮧᮞ᮪ ᮕᮤᮊᮩᮔ᮪ ᮍᮛᮧᮘᮂ ᮊᮨᮒᮨᮛᮙ᮪ᮕᮤᮜᮔ᮪ ᮍᮛᮧᮘᮂ: ᮕᮙᮆᮔᮔ᮪ ᮘᮥᮊᮥ ᮇᮌᮦ ᮘᮤᮞ ᮍᮘᮔ᮪ᮒᮧᮞ᮪ ᮕᮤᮊᮩᮔ᮪ ᮍᮜᮨᮙ᮪ᮘᮥᮁᮊᮩᮔ᮪ ᮊᮨᮒᮨᮛᮙ᮪ᮕᮤᮜᮔ᮪ ᮍᮛᮧᮘᮂ ᮏᮩᮀ ᮍᮙᮤᮙᮤᮒᮤᮃᮔ᮪ ᮄᮔ᮪ᮒᮤ ᮃᮔᮥ ᮘᮌ᮪ᮏ. ᮊᮥ ᮍᮛᮧᮘᮂ ᮘᮥᮊᮥ, ᮃᮔᮊ᮪ ᮘᮤᮞ ᮍᮙᮤᮙᮤᮒᮤᮃᮔ᮪ ᮄᮔ᮪ᮒᮤ ᮃᮔᮥ ᮓᮤᮕᮥᮔ᮪ᮓᮊ᮪ ᮊᮥ ᮕᮙᮛᮨᮔ᮪ᮒᮠᮔ᮪ ᮃᮒᮝ ᮔᮤᮜᮄ-ᮔᮤᮜᮄ ᮒᮢᮓᮤᮞᮤᮇᮔᮜ᮪ ᮃᮔᮥ ᮓᮤᮃᮞᮥᮕᮔ᮪ ᮒᮤ ᮙᮯᮛᮊᮒ᮪ ᮞᮥᮔ᮪ᮓ. ᮓᮤᮔ ᮕᮢᮧᮞᮦᮞ᮪ ᮆᮒ, ᮃᮔᮊ᮪ ᮘᮊᮜ᮪ ᮍᮙᮤᮙᮤᮒᮤᮃᮔ᮪ ᮔᮤᮜᮄ-ᮔᮤᮜᮄ ᮙᮧᮛᮤᮜ᮪ ᮃᮔᮥ ᮕᮨᮔ᮪ᮒᮤᮀ, ᮞᮕᮨᮁᮒᮤ ᮞᮕᮛᮞᮃᮔ᮪, ᮊᮞᮨᮓᮤᮠᮔ᮪, ᮏᮩᮀ ᮊᮜᮤᮙᮂ ᮠᮤᮏᮤ ᮏᮩᮀ ᮠᮤᮏᮤ ᮞᮕᮛᮞᮃᮔ᮪ ᮓᮤᮃᮔ᮪ᮒᮛ ᮝᮁᮌᮤ

ᮑᮤᮉᮔ᮪ ᮏᮩᮀ ᮍᮤᮔ᮪ᮒᮨᮕ᮪ ᮊᮨᮎᮕ᮪ ᮕᮥᮞ᮪ᮒᮊ

ᮓᮤᮔ ᮘᮥᮓᮚ ᮞᮥᮔ᮪ᮓ, ᮑᮤᮉᮔ᮪ ᮏᮩᮀ ᮍᮤᮔ᮪ᮒᮨᮕ᮪ ᮊᮨᮎᮕ᮪ ᮕᮥᮞ᮪ᮒᮊ (ᮊᮃᮞᮥᮕ᮪ ᮘᮥᮊᮥ ᮏᮩᮀ ᮘᮥᮊᮥ ᮃᮔᮥ ᮊᮓᮕ᮪ᮒᮁ ᮊᮥ ᮘᮥᮓᮊ᮪) ᮇᮌᮦ ᮏᮓᮤ ᮘᮌᮤᮃᮔ᮪ ᮕᮨᮔ᮪ᮒᮤᮀ ᮒᮤ ᮕᮢᮧᮞᮦᮞ᮪ ᮕᮙᮆᮔᮔ᮪ ᮘᮥᮊᮥ. ᮍᮤᮔ᮪ᮒᮨᮕ᮪ ᮊᮨᮎᮕ᮪ ᮕᮥᮞ᮪ᮒᮊ ᮓᮤᮠᮛᮩᮕᮩᮔ᮪ ᮕᮤᮊᮤᮛᮔ᮪ ᮏᮩᮀ ᮘᮥᮊᮥ ᮕᮤᮊᮩᮔ᮪ ᮓᮤᮒᮤᮍᮜᮤ ᮞᮜᮊᮥ ᮠᮤᮏᮤ ᮊᮨᮎᮕ᮪ ᮃᮔᮥ ᮕᮨᮔ᮪ᮒᮤᮀ ᮕᮤᮊᮩᮔ᮪ ᮍᮘᮔ᮪ᮒᮧᮞ᮪ ᮃᮔᮊ᮪ ᮓᮤᮔ ᮕᮢᮧᮞᮦᮞ᮪ ᮕᮙᮆᮔᮔ᮪ ᮘᮥᮊᮥ. ᮃᮔᮥ ᮓᮤᮕᮤᮊᮠᮧᮚᮧᮀ ᮊᮥ ᮍᮤᮔ᮪ᮒᮨᮕ᮪ ᮊᮨᮎᮕ᮪ ᮕᮥᮞ᮪ᮒᮊ ᮒᮤᮃᮞ ᮍᮘᮔ᮪ᮒᮧᮞ᮪ ᮃᮔᮊ᮪ ᮕᮤᮊᮩᮔ᮪ ᮍᮙᮤᮙᮤᮒᮤᮃᮔ᮪ ᮊᮛᮤᮁ ᮜᮤᮒᮨᮛᮨᮁ ᮃᮒᮔᮕᮤ ᮍᮘᮔ᮪ᮒᮧᮞ᮪ ᮔᮙ᮪ᮘᮠᮔ᮪ᮊᮩᮔ᮪ ᮠᮤᮏᮤ ᮕᮤᮊᮤᮛᮔ᮪ ᮊᮢᮤᮒᮤᮞ᮪. ᮠᮤᮏᮤᮃᮔ᮪, ᮓᮤᮔ ᮞᮘᮘᮛᮠ ᮊᮞᮥᮞ᮪, ᮘᮥᮊᮥ ᮓᮤᮔ ᮘᮞ ᮞᮥᮔ᮪ᮓ ᮘᮤᮞ ᮏᮓᮤ ᮘᮠᮔ᮪ ᮍᮤᮔ᮪ᮒᮨᮕ᮪ ᮕᮤᮊᮩᮔ᮪ ᮍᮘᮔ᮪ᮒᮧᮞ᮪ ᮃᮔᮊ᮪ ᮕᮤᮊᮩᮔ᮪ ᮑᮛᮤᮇᮞ᮪ᮊᮩᮔ᮪ ᮛᮞ ᮊᮞᮓᮛᮔ᮪ ᮞᮧᮞᮤᮃᮜ᮪ᮔ.

Mohon tunggu...

Lihat Konten Ilmu Sosbud Selengkapnya
Lihat Ilmu Sosbud Selengkapnya
Beri Komentar
Berkomentarlah secara bijaksana dan bertanggung jawab. Komentar sepenuhnya menjadi tanggung jawab komentator seperti diatur dalam UU ITE

Belum ada komentar. Jadilah yang pertama untuk memberikan komentar!
LAPORKAN KONTEN
Alasan
Laporkan Konten
Laporkan Akun