Mohon tunggu...
Erwin Ivan Vinanda
Erwin Ivan Vinanda Mohon Tunggu... Guru - Guru Bahasa Jawa di SMA Negeri 2 Bae Kudus

saya seorang guru dengan 1 orang istri dan dianugrahi 3 orang anak yang luar biasa. Hoby olahraga, traveling dan menulis.

Selanjutnya

Tutup

Pendidikan

RPP Cerita Legenda, Asal Usul Tempat

17 November 2022   18:00 Diperbarui: 17 November 2022   18:06 976
+
Laporkan Konten
Laporkan Akun
Kompasiana adalah platform blog. Konten ini menjadi tanggung jawab bloger dan tidak mewakili pandangan redaksi Kompas.
Lihat foto
Pendidikan. Sumber ilustrasi: PEXELS/McElspeth

RENCANA PELAKSANAAN PEMBELAJARAN

Sekolah: SMA Negeri 2 Bae Kudus

Mata Pelajaran: Bahasa Jawa

Kelas/ Semester: XII/ 2

Materi Pokok: Carita Legenda/ asal usul suatu tempat

Alokasi Waktu: 2 x pertemuan (4 jp)

Kompetensi Inti

Menghargai dan menghayati ajaran agama yang dianutnya.

Menghargai dan menghayati perilaku jujur, disiplin, tanggung jawab, peduli (toleransi, gotong royong), santun, percaya diri, dalam berinteraksi secara efektif dengan lingkungan sosial dan alam  dalam jangkauan pergaulan dan keberadaannya.

Memahami pengetahuan (faktual, konseptual, dan prosedural) berdasarkan rasa ingin tahunya tentang ilmu pengetahuan, teknologi, seni, budaya terkait dengan fenomena dan kejadian nyata.

Mencoba, mengolah, dan menyaji dalam ranah konkret (menggunakan, mengurai, merangkai, memodifikasi, dan membuat) dan ranah abstrak (menulis, membaca, menghitung, menggambar, dan mengarang) sesuai dengan yang dipelajari di sekolah dan sumber lain yang sama dalam sudut pandang/teori.

Kompetensi Dasar dan Indikator

KOMPETENSI DASAR

INDIKATOR

3.3 Memahami legenda

asal-usul tempat.

3.3.1. Mendengarkan dan mencatat kata-kata yang di anggap sulit yang terdapat dalam wacana narasi.

3.3.2. Mendiskusikan dan mengartikan kata-katayang dianggap sulit dalam konteks kalimat.

3.3.3. Mengajukan dan menjawab pertanyaan wacana yang diperdengarkan dalam ragam karma.

3.3.4. Mendiskusikan isi teks legenda

3.3.5. Mengungkapkan isi teks legenda yang didengarkan secara tertilis.

 3.

4.3 Meringkas isi teks

legenda asal-usul

/tempat

4.3.1. Membaca pemahaman teks legenda.

4.3.2. Mendiskusikan dan menuliskan isi teks legenda asal usul tempat.

4.3.3. Meringkas isi teks legenda asal usul tempat

 

 

 

Tujuan Pembelajaran

 

Pertemuan 1

Setelah mengikuti  kegiatan pembelajaran diharapkan peserta didik dapat :

Berdoa kepada Tuhan maha Esa sebelum peserta didik melaksanakan pembelajaran materi teks piwulang wacana narasi.

Menggunakan bahasa Jawa di kelas saat pelajaran bahasa Jawa dengan baik.

Mendengarkan dan mencatat kata-kata yang di anggap sulit yang terdapat dalam wacana narasi.

Mendiskusikan dan mengartikan kata-katayang dianggap sulit dalam konteks kalimat.

Mendiskusikan isi teks legenda.

Mengungkapkan isi teks legenda yang didengarkan secara tertilis.

Pertemuan 2

Setelah mengikuti  kegiatan pembelajaran diharapkan peserta didik dapat :

Berdoa kepada Tuhan maha Esa sebelum peserta didik melaksanakan pembelajaran materi teks piwulang wacana narasi.

Menggunakan bahasa Jawa di kelas saat pelajaran bahasa Jawa dengan baik.

Membaca pemahaman teks legenda.

Mendiskusikan dan menuliskan isi teks legenda asal usul tempat.

Meringkas isi teks legenda asal usul tempat

Materi Pembelajaran

Pertemuan 1 

 

Kawah Sikidang

Atusan taun kala rumiyin ing tlatah inggil Dieng wonten salah satunggaling wanodya

ingkang sanget sulista ing warni, asmanipun Sintha Dewi. Sintha Dewi  manggen  wonten  ing   kraton ingkang endah sanget rinengga tetamanan sekar warni-warni. Kasulistyanipun Sintha Dewi andadosaken eramipun para pangeran ingkang sami mirsani. Kathah  para  pangeran  ingkang nglamar  Sintha Dewi,   nanging   mboten  wonten  satunggal kemawon ingkang katampi awit mboten saget minangkani panyuwunipun sang Putri.

Wonten salah satunngaling pangeran asmanipun Kidang Garungan. Pangeran Kidang Gerungan punika sugih sanget. Panjenenganipun sumedya badhe nglamar Putri Shinta Dewi. Panjenenganipun rumaos bilih kanthi kasugihanipun saged minangkani mas kawin panyuwunipun Sintha Dewi. Mila lajeng piyambakipun ngutus para abdinipun anglamar Shinta Dewi.

"Tekakna lamaranku marang  Sintha Dewi," Ngendikanipun Pangeran Kidang dhumateng abdinipun.  "Aturna manawa ingsun saguh minangkani sepira wae mas kawin sing bakal di suwun"

 "Inggih ,Pangeran ! Dhawuh Paduka  badhe kula estokaken," Wangsulanipun abdi dalem kaliyan pamitan.

Dumugi pelenggahanipun Sintha Dewi , para utusan Pangeran Kidang Garung enggal ngaturaken lamaranipun dhumateng sang putri.  "Nuwung pangapunten sang putri ,kawula utusanipun Pangeran Kidang Gerungan,  sowan kula menika kadhawuhan ngaturaken lamaran sang Pangeran dhumateng Sang Putri," Aturipun salah satunggaling abdi.

"He ,utusan Pangeran Kidang Gerungan, pira kehe mas kawin sing di saguhi Pangeran Kidang Gerungan kanggo nglamar aku,"pitakenipun Sang Dewi.

"Nyuwun pangapunten Sang Dewi, Sang Pangeran Kidang Gerungan  kagungan banda donya mas picis ingkang kathahipun mboten kantenan, mila sepinten kemawon panyuwunipun Sang Dewi mesthi badhe kaleksanan."

Mireng katrangan punika, Sang Putri mendel sekedap kaliyan mbayangaken rupinipun Pangeran Kidang Gerungan.

"Dheweke pangeran sing sugih banget,mesti bagus lan gagah prakosa,"gambaranipun sang Putri.

Sang putri wusananipun nampi panglamaripun Pangeran Kidang Gerungan. sawetawis punika para utusan lajeng wangsul ngaturaken pawartos  ngremenaken punika dhumateng sang pangeran Pangeran Kidang Gerungan. Bingahing manah mboten saget kagambaraken mireng pawartos punika. Sang  Pangeran lajeng ndawuhaken para nayaka supados nyamektakaken ubarampe kangge manggihi Sang Putri lan ngrembag wekdal palakramanipun badhe kaleksanakaken.

 "He para nayaka praja, samektakna kabeh ubarampe, kalebu mas kawin sing disuwun dening sang Dewi," Dawuhipun Pangeran Kidang Gerungan. "Sesuk-esuk, tindak bareng menyang kedhatone Sang Putri.

Mireng dawuh makaten, para nayaka ketingal gumregah nyiapaken ubarambe sedayanipun. Wonten ingkang nyiapaken mas kawin arupi mas,inten,lan berlian. Sawetawis wonten ingkang nyiapaken pinten-pinten hadiyah sanesipun kagem Sang Putri. Woten malih ingkang nyiapaken kuda kangge titihanipunSang Pangeran.

Injingipun  Pangeran  Kidang Gerungan kalian rombonganipun tindak dhateng kratonipun Sang Putri Sintha Dewi. Dumuginipun kraton, rombongan katampi kanthi maneka warni tetingalan. Nanging nalikapepanggihan kaliyan Pangeran Kidang Gerungan , Sang Putri kaget sanget awit sejatosipun sang pangeran sanes priya bagus kados ingkang wonten ing angen-angenakenipun.

"Oh Gusti. Pejah kula," Ngendikapiun Putri Shinta Dewi,"  Pranyata, Pangeran Kidang Gerungan menika pawakaniun manungsa nanging asirah kidang!"

Putri Shinta Dewi rumaos cuwa. Nanging sedaya sampun kalajeng. Panjenengaipun sampun kalajeng nampi lamaranipun Pangeran Kidang Gerungan. Sang putri sampun niat kepengin nampi, ananging manahipun tetep mboten purun nampi. Mila Sang Putri lajeng pados rekadaya supados palakramanipun kaliyan Pangeran Kidang Gerungan  punika wurung.

Saderengipun upacara pawiwahan kaleksanan, Sang Putri nyuwun sarat ingkang awrat sanget dhumateng Pangeran Kidang Gerungan.

"Kawuningana  Pangeran Kidang Gerungan .! kawula ingkang manggen wonten ing tlatah ngriki  kathah sanget kekirangan  toya kangge kabetahan pedintenanipun. Mila kula nyuwun dipun damelaken sumur ingkang ageng lan lebet. Kula mboten purun kagarwa panjenengan menawi sumur pinika dereng dados," Pamundhutipun Sang Dewi. Nanging pandamelipun sumur punika kedah kadamel  Pangeran Kidang Gerungan piyambak," Pitungkasipun sang Dewi.

Kanthi panyuwun punika , Putri Shinta Dewi gadhah penggalih menawi sang Pangeran mboten saget minangkani panyuwunan punika, palakramanipun bakal  wurung. Nangging mboten kanyana-nyana Pangeran Kidang Gerungan  kagungan kasekten linuwih.

 "Iya Diajeng . Pun Kakang bakal ngkeksanani apa panyuwunmu iku," Pangandikanipun Pangeran Kiadang Gerungan.

Dinten punika ugi Sang pangeran damel sumur wonten ing papan ingkang sepen ingkang sampun katemtokaken dening Sang Putri.

Kanthi angginakaken kasektenipun, Sang Pangeran miwiti damel sumur. Sang Pangeran ngginakaken sungunipun kangge ndhudhuk siti ingkan atos.

Nalika sumur badhe dados, Sang Putri Bingung sanget.

"Pangeran Kidang Gerungan pancen sekti. Kepriye mengko dadine yen sumur iku rampung temenan," Ngendikanipun Sang Putri. " Ah ora. Aku emoh kagarwa karo Sang Pangeran. Aku ora lila yen sumur iku dadi.

Putri Shinta Dewi ndhawuhaken dhumateng para prajurit lan abdinipun supados enggal enggal ngurug sumur punika. Sang Pangeran Kidang Gerungan mboten rumaos manawi piyambakipun sampun dipun apusi. Sang Pangeran nembe mangertos sasampunipun urugan-urugan punika ngenngingi badanipun Sang Pangeran. Piyambakipun mbengok supados Sang Putri kendel anggenipun ngurugi badanipun ing salebeting sumur punika.

Putri , mandhek ! mandhek, " Panjeritipun Pangeran Kidang Gerungan.

Saya seru  angegenipun mbengok ,saya cepet para dhayang-dhayang annggenipun ngurugi sumur punika. Nalika sampun kurugan badaipun, Sang Pangeran ngedalaken kasektenipun supados saged medal saking sumur, sanalika sumur njebluk, sitinipun sedaya medal. Sang pageran mbudidaya medal saking sumur punika nagging para pendherekipun Sang Putri lan dhayang-dhayang tetep ngurugi terus ngantos sang Pangran tiwas ing salebeting sumur punika.

Saderegipun pejah Pangeran Kidang Gerungan ngedalaken sumpah inggih punikam benjang  sedaya anak turunipun sang putri badhe nggadhahi rambut gembel.

Sumur ingkang njebluk kala wau dangu-dangu dados kawah, mila lajeng dipunparingi nami Kawah Sikidang.

                                                       (Cerita arakyat nusant ara. com dening Samsuni /Sas 2011)

Tembung- tembung ingkang angel.

wanodya :  wanita

rinengga:  dihias

sulistya:   ayu

eram:   gumun

sumedya:  niat

kedhaton: kraton

dipunestokaken: dilakoni,dianut, dinut, ditindakake

nayaka: punggawa , pegawe kraton

pawartos: berita, kabar

ubarempe: alat, peralatan

palakrama: mbojo, nikah

nymektakaken: nyiapake

cuwa: getun, kecewa

rekadaya: cara

pawakan: awak

Pertemuan 2 

Dumadine Candhi Prambanan

Sawise ngalahake lan mateni Prabu Boko, Bandung Bandawasa nguwasani kraton Prambanan lan madeg ratu ing kono. Nalika mlebu taman kaputren Kraton Prambanan, Bandung Bandawasa kasmaran karo Rara Jonggrang, putrine Prabu Boko. Dheweke banjur ngajokake panglamar marang Rara Jonggrang. 

"Jonggrang, manuta wong ayu dadi garwaku." Ngendikane Bandung Bandawasa. "Duh sinuwun kula namung sendika dhawuh", Wangsulane Jonggrang. "Saderengipun kula minangka garwa paduka Sinuwun, kula nyuwun dipundamelaken candi cacah sewu kaliyan sumur kembar Sinuwun," mangkono panjaluke Rara Jonggrang.

Rara Jonggrang sing wis dadi putri telukan ora wani nolak panglamare Bandung Bandawasa amarga wedi yen dipateni. Kanggo nolak alus, Rara Jonggrang banjur njaluk digawekake candhi cacah sewu lan sumur kembar kuwi kudu rampung sajroneng wektu sawengi.

"Iya bakal dak saguhi panjalukmu Jonggrang"  Bandung Bandawasa nyaguhi panjaluke Rara Jonggrang. "Nanging pandamelipun kedah rampung satunggal dalu kemawon Sinuwun," Bandung Bandawasa banjur budhal mbangun candi sewu.

Nalika Bandung Bandawasa budhal , Rara Jonggrang mrentahake telik sandi supaya namatake sapolah tingkahe Bandung Bandawasa.

 "He ... para  lelembut kowe kabeh gawea candi cacah sewu nanging kudu sewengi iki dadi," Bandung Bandawasa mrentahake para lelembut andhahane supaya mbangun candi. "Inggih sinuwun badhe kula estokaken dhawuh paduka,". Telik sandi banjur lapuran manawa anggone mbangun candhi direwangi para lelembut. Rara Jonggrang banjur mrentahake para kawula Prambanan supaya padha tangi lan wiwit nyambut gawe sanajan isih tengah wengi. "He...para kawulaku ing Prambanan kowe kabeh padha tangia, padha wiwita nyambut gawe sanajan isih tengah wengi, kanggo murungake sedyane Bandung Bandawasa,"

Prawan - prawan ndesa banjur padha nutu pari ana ing lesung sinambi kothekan. Pitik-pitik padha digugahi. Jagone padha kluruk, babone petok-petok. Krungu jago kluruk, para lelembut sing lagi mbangun candi ngira manawa wis esuk, banjur padha bali ninggal pagaweane. "Ayo padha bali wangune iki wis wayah esuk wis entek wektune kanggo gawe candi," mangkono pangajake wadya lelembut. "Ayo, ayo mengko mundhak selak kadenangan manungsa," mangkono wangsulane lelembut liyane. Wusana pambangune candhi ora rampung, mung rampung 999 candhi.

"Jebul kabeh iki mau rekadayamu Jonggrang, kanggo murungake sedyaku nggarwa kowe," Bandung Bandawasa duka. "Candi iki kudune rampung nanging kurang siji merga paekamu, mula ganepe sewu kawe Jonggrang."

Rumangsa dipaeka, Bandung Bandawasa nesu. Rara Jonggrang disedakake dadi reca sing kaping sewu ngganepi 999 candhi sing kasil dibangun dening para lelembut. Dene prawan-prawan sing ana sakupenge candhi Prambanan di sepatani dadi prawan tuwa.

(Kulina Basa Jawa IX : 64)

Tembung- tembung ingkang angel.

kasmaran: seneng, tresna , kepranan ,jatuh cinta

telukan: dikalahake

telik sandi: mata-mata

dipaeka: diapusi, diakali

disedakake: dikutuk. Disumpahi

disepatani: disumpahi.

Metode Pembelajaran 

Pendekatan   :  scientific

Metode         :  diskusi,  tanya jawab, penugasan

Media, Alat, dan Sumber Pembelajaran 

Media               :  Rekaman teks cerita legenda  atau teks dibacakan guru,  Lap top,kasil                                                                                                           

     LCD, Speaker

Sumber Belajar :  Samsuni .Cerita Rakyat Nusantara.  2011

      Piwulang Basa Jawi IX . 2011

Langkah-langkah Kegiatan Pembelajaran 

Pertemuan 1

RINCIAN KEGIATAN

WAKTU

Pendahuluan  

Siswa berdoa sebelum belajar

Memeriksa kehadiran dan kesiapan peserta didik

Peserta didik diarahkan guru untuk membentuk kelompok dengan anggota 4 orang

Apersepsi: menunjukkan video berisi rekaman cerita legenda  untuk membangkitkan minat peserta didik.

Menyampaikan tujuan pembelajaran

10

Kegiatan Inti

Peserta didik mendengarkan wacana cerita legenda .

Peserta didik bertanya jawab tentang kata-kata yang dianggap sulit yang terdapat dalam wacana yang didengarkan.

Peserta didik mengajukan dan menjawab pertanyaan tentang dengaran cerita legenda.

Peserta didik dengan bimbingan guru membentuk kelompok diskusi (4 siswa)

Peserta didik berdiskusi tentang isi wacana yang didengarkan.

Peserta didik membuat ringkasan secara berkelompok

Peserta didik menyampaikan hasil ringkasan

60


Penutup 

Guru bersama peserta didik menyimpulkan materi PBM.

Guru bersama peserta didik melakukan refleksi tentang proses dan hasil pembelajaran yang telah dicapai.

Peserta didik menyampaikan rasa puas atau tidaknya mengikuti kegiatan pembelajaran

Peserta didik bersama guru merencanakan program pembelajaran berikutnya. Guru menugaskan peserta didik agar mencari teks cerita legenda lainnya

Pertemuan 2

Pendahuluan

Siswa berdoa sebelum belajar

Memeriksa kehadiran dan kesiapan peserta didik

Guru memberikan apersepsi dengan  bertanya jawab berkaitan dengan materi teks cerita rakyat yang berkaitan struktur isi dan fitur bahasa.

Guru menanyakan tugas mencari teks cerita legenda pada pertemuan sebelumnya

Kegiatan Inti

Peserta didik membaca teks cerita rakyat dengan Judul " Dumadine Candhi Prambanan".

Peserta didik bertanya jawab tentang kata-kata yang dianggap sulit yang terdapat dalam teks cerita rakyat yang dibaca.

Peserta didik mengajukan dan menjawab pertanyaan tentang isi cerita " Dumadine Candhi Prambanan".

Peserta didik berdiskusi tentang isi cerita legenda yang dibaca.

Peserta didik berlatih membuat ringkasan secara perorangan.

Peserta didik menyampaikan hasil ringkasan secara tertulis.

Penutup

Siswa dan guru menyimpulkan materi yang dipelajari dengan percaya diri dan tanggungjawab

Siswa melakukan refleksi terkait pembelajaran yang baru berlangsung dengan membuat catatan penguasaan materi dengan jujur

Guru menekankan kepada peserta didik agar dapat memetik amanat cerita rakyat yang bisa dijadikan contoh atau teladan bagi penguatan karakter.

 

PENILAIAN

 

Sikap Spiritual

Teknik Penilaian: observasi

Bentuk Instrumen  : lembar observasi

Kisi-kisi:

No.

Sikap/nilai

Butir Instrumen 

1.

2.

Terbiasa berdoa kepada Tuhan Maha Esa sebelum peserta didik melaksanakan pembelajaran teks  cerita legenda.

Menghargai dan mensyukuri keberadaan bahasa Jawa sebagai sarana menyajikan teks cerita legenda.

Terbiasa berdoa

Terbiasa bersyukur

 

 

 

 

 

 

Instrumen Penilaian Sikap Spiritual

Nama: _______________

Kelas: _______________

Sikap/nilai

Skor

1

2

3

4

Berdoa sebelum dan sesudah mempelajari teks cerita legenda .

Mengucapkan rasa syukur setelah mengerjakan tugas teks cerita legenda.

Keterangan:

1 = tidak pernah                 3 = sering

2 = kadang-kadang            4 = selalu

Penilaian Sikap Sosial

Teknik Penilaian: Pengamatan

Bentuk Instrumen: Lembar Observasi

Kisi-kisi:

Penilaian sikap sosial untuk diskusi

No.

Nilai

Deskripsi

No. Butir

1

Menghargai orang lain

Menghargai  pendapat orang lain

1

2

Jujur

Mengekspresikan gagasan dengan jujur

2

3

Disiplin

Mengikuti kegiatan diskusi dengan disiplin

3

4

Kesantunan

Menyampaikan pendapat dengan bahasa ragan ngoko dengan santun

4

 

 

Penilaian sikap sosial dalam kegiatan menanggapi hasil karya teman dn berkarya

Objek : teks narasi tentang peristiwa atau kejadian

No.

Nilai

Deskriptor

No. Butir

Jujur

Menunjukkan sikap jujur dalam menanggapi karya teman

1

Menunjukkan sikap jujur dalam berkarya

2

Santun

Bersikap santun dalam menanggapi karya teman

3

Bersikap santun dalam berkarya

4

 

Lembar Pengamatan Sikap Sosial untuk Kegiatan Menanggapi Karya dan Berkarya

Nama: ______________________________

Kelas: ______________________________

Petunjuk:

Berilah tanda silang (X) sesuai dengan kondisi peserta didik. (Diisi oleh guru)

 

No.

Pernyataan

Pilihan

Ya

Tidak

Menghargai orang lain dalam menanggapi karya teman

Menghargai orang lain dalam berkarya

Bersikap disiplin dalam menanggapi karya teman

Bersikap disiplin dalam mengungkapkan isi cerita legenda .

 

Pedoman Penskoran:

Pilihan "Ya" diberi skor 1, sedangkan pilihan "Tidak" diberi skor 0. Karena soal

berjumlah 4 butir, maka jumlah skor berkisar antara 0 sampai 4.

      LEMBAR PENGAMATAN SIKAP

 

No

Nama

Toleransi

Jujur

Disiplin

Santun

Ket

v

v

v

v

4

 Pengetahuan

Teknik Penilaian: Tes

 Bentuk Instrumen: Tes Uraian

 Kisi-kisi:

No.

Indikator

No. Butir 

Mengidentifikasi isi teks wacana cerita legenda .

1-10

Menjelaskan kembali isi teks cerita legenda dengan ragam bahasa ngoko.

1

 

Instrumen Penilaian Pengetahuan (K3)

 

Nama: ______________________________

Kelas: ______________________________

 

Soal :

A. Isenana ceceg-cecek ing ngisor iki kanthi trep!

Atusan taun kala rumiyin ing tlatah inggil Dieng wonten salah satunggaling wanodya  ingkang sanget sulista ing warni, asmanipun Sintha Dewi.   

Apa tegese tembung wanodya ing ukara kasebut?

Kasulistyanipun Sintha Dewi andadosaken eramipun para pangeran ingkang sami mirsani.

Apa tegese tembung eram ing ukara kasebut?

Sapa wae sing dadi paragane crita " Kawah Sikidang" sing kokrungokake ?

Kepriye pawakane Pangeran Kidang Gerungan iku?

Apa sebabe atine Sintha Dewi ora gelem nanpa  Pangeran Kidang Gerungan minangka garwane?

Apa rekadayane Shinta Dewi kanggo nolak Pangeran Kidang Gerungan?

Kadadeyan apa kang nemahi Pangeran Kidang Gerungan nalika gawe sumur?

Kedadeyan apa sawise sumur njebluk?

 Kepriye sumpahe Pangeran Kidang Gerungan sadurunge tiwas?

Pitutur apa kang bisa dipethik  saka crita  "Kawah Sikidang"?

B.Coba critakna maneh isine teks kang wis kokrungoke !

Kunci Jawaban :

       A

Wanita

Gumun

Sintha Dewi , Pangeran Kidang Gerungan, para abdi  lan dayang-dayang.

Pawakane manungsa nanging sirahe kidang.

Amarga Pangeran Kidang Gerungan asirah kidang.

Njaluk sarat supaya Pangeran Kidang Gerungan gawe sumur.

Diurugi lemah nganti tiwas.

Suwe - suwe sumur dadi kawah.

Sumpah menawa anak turune Sintha Dewi bakal duwe rambut gembel.

Tumindak kudu ngango petung supaya ora gela mburine.

B.

Kasumanggakaken

Tuldha ringkesan crita legenda :

Dumadine Candhi Prambanan

Sawise bisa ngalahake Prabu Boko, Bandung Bandawasa nguwasani kraton Prambanan kalebu putrne Prabu Boko yaiku Rara Jonggrang . Rara Jonggrang arep kapundhut garwa, nagging Rara Jonggrang duwe panjaluk yaiku supaya digawekake candhi cacahe sewu lan sumur kembar kudu rampung sawengi, kang sabenere mung kanggo nolak alus wae. Bandung Bandawasa nyaguhi pamundhute Rara Jonggrang. Bandung Bandawasa banjur ngerikake balane para lelembut nggawe candi. Nganging Rara Jonggrang ora kalah akal. Rara Jongrang uga ngerikake wong ndesa kon padha wiwit nyambut gawe sanajan isi wengi, pitik-pitek digugahi supaya kluruk. Wusanane para lelembut padha bali rumangsane wis esuk, kamangka candhine lagi dadi  999. Mangerteni pokale Rara Jonggrang mau, Bandung Bandawasa banjur nyepatani Rara Jonggrang dadi reca nggenepi candi dadi sewu. Prawan-prawan ing sacedhake kono disepatani dadi prawan tuwa.

Pedoman Penskoran:

Setiap jawaban benar diberi skor 5, sedangkan jawaban salah diberi skor 0. Karena soal  berjumlah 10 butir, maka jumlah skor berkisar antara0 sampai 50.

Untuk soal B skor 50 (ringkasan cerita rakyat lainnya) jadi total skor maksimal 100

Keterampilan

Teknik Penilaian : Tes praktik

Bentuk Instrumen : Tes uji petik kerja dan produk

Kisi-kisi :

No.

Indikator

No. Butir 

1.

2.

Menulis ringkasan cerita legenda "Dumadine Candhi Prambanan"

Mencari teks cerita legenda lainnya

1

1

 

Instrumen Penilaian Keterampilan (K4)

Nama: ______________________________

Kelas: ______________________________

Soal: 

        1.Tulisen kanthi ringkes crita legenda "Dumadine Candhi Prambanan" nganggo

             basamu dhewe !

        2.Tulisen crita legenda  liyane sing kok ngerteni kanthi cekak aos !

No.

Aspek yang dinilai

Kriteria

1

2

3

4

1

Pilihan kata

2

Keutuhan cerita

3

Ejaan dan tanda baca

4

Keefektifan kalimat

 

Keterangan:

4 = Sangat Baik2  = Cukup

3 = Baik1  = Kurang

Penghitungan nilai akhir : Nilai akhir :skor yang diperoleh

            ----------------------------  X 100

Skor maksimal

 

10

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10

 

 

 

 

 

 

 

60

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10

 

 

 

 

................, Juli  2022

Mengetahui,

Kepala SekolahGuru Mata Pelajaran,

..........................Erwin Ivan Vinanda, S.Hum

NIP.NIP. 198301162010011022

Mohon tunggu...

Lihat Konten Pendidikan Selengkapnya
Lihat Pendidikan Selengkapnya
Beri Komentar
Berkomentarlah secara bijaksana dan bertanggung jawab. Komentar sepenuhnya menjadi tanggung jawab komentator seperti diatur dalam UU ITE

Belum ada komentar. Jadilah yang pertama untuk memberikan komentar!
LAPORKAN KONTEN
Alasan
Laporkan Konten
Laporkan Akun