Mohon tunggu...
Aisya putri A
Aisya putri A Mohon Tunggu... Lainnya - Blogger, writing , LIF

Menulis, desain, blogger, mendengarkan musik klasik, kesendirian dan Alam🌿🍃

Selanjutnya

Tutup

Ilmu Sosbud

Atikan Karakter Pikeun Barudak di Umur Dini

1 Maret 2023   12:14 Diperbarui: 1 Maret 2023   12:23 358
+
Laporkan Konten
Laporkan Akun
Kompasiana adalah platform blog. Konten ini menjadi tanggung jawab bloger dan tidak mewakili pandangan redaksi Kompas.
Lihat foto
Ilmu Sosbud dan Agama. Sumber ilustrasi: PEXELS

Wangunan karakter merlukeun exemplary, kabiasaan nyata dina setélan hirup otentik jeung teu bisa diwangun instan. PAUD mangrupa periode persiapan pikeun sakola nyata, ku kituna formasi karakter alus dina umur dini mangrupa hal anu pohara penting pikeun ngalakukeun. Wangunan karakter ti leuleutik kacida pentingna sangkan budak boga mental anu kuat nalika nyanghareupan panangan, parobahan jeung kaayaan nu tangtu dina mangsa nu bakal datang. Kasuksésan mekarna karakter dina PAUD bisa katitén tina paripolah sapopoé anu nyampak dina unggal kagiatan: 1) kasabaran, 2) kasadaran, 3) kajujuran, 4) kaikhlasan, 5) kasederhanaan, 6) mandiri, 7 ) miara, 8) kabébasan tindakan, 9) precision/akurasi, 10) komitmen, 11) patuh kana aturan, jeung 12) respecting hak jeung kawajiban.

Sababaraha nagara maju kawas Jepang geus lila ngalaksanakeun atikan karakter. Pikeun aranjeunna, ngajar barudak maca, nyerat sareng ngitung gampang pisan, sabab otakna masih mekar leres. Nanging, karakter mangrupikeun pelajaran anu kedah diterapkeun ti leuleutik.

Wangunan karakter anak urang kudu dimimitian dina umur dini. Tujuan ngawangun karakter ti leuleutik nyaéta pikeun ngabentuk kapribadian anu hadé sangkan engké nalika geus dewasa manéhna jadi jalma anu hadé tur mulya anu bisa méré mangpaat pikeun sasama jeung lingkunganana.

Ngawangun karakter mangrupa salah sahiji tujuan pendidikan nasional. Pasal 1 Undang-Undang Nomor 20 Tahun 2003 tentang Sistem Pendidikan Nasional nétélakeun yén tujuan pendidikan nasional nya éta pikeun mekarkeun poténsi siswa sangkan miboga intelegensi, kapribadian, jeung akhlak mulia. Amanat undang-undang ieu ngandung harti yén pendidikan henteu ngan ukur ngawangun jalma Indonésia anu cerdas, tapi ogé kapribadian atanapi karakter, sahingga bakal lahir generasi-generasi bangsa anu tumbuh sareng mekar kalayan ajén-inajén anu luhung budi pekerti.

Program pendidikan PAUD nepi ka ayeuna masih nyésakeun seueur masalah. Kahiji, masih loba grup PAUD

Dina atikan PAUD perlu pisan diperhatikeun jeung
ngalaksanakeun pendidikan karakter pikeun masa depan barudak Indonesia anu
hadé. Ku atikan karakter ogé dipiharep murangkalih bakal tumuwuh
lengkep atawa sampurna. Dina umur 0-6 taun, dina mangsa ieu otak budak téh
tumuwuh kacida gancangna. Aranjeunna bakal tiasa nyerep gancang
sagalana manéhna nempo atawa ngadéngé. Taun-taun mimiti kahirupan
Budak leutik mangrupikeun periode anu penting sareng kritis dina hal kamekaran
ngembangkeun fisik, mental jeung psycho-sosial, nu ngalir jadi gancang
jadi kasuksésan taun mimiti ka extent badag ditangtukeun poé
hareupeun budak. Pamaréntah parantos nunjukkeun karep politikna dina
ngembangkeun sumber daya manusa mimiti. program pendidikan PAUD. 

•Pentingna Pendidikan Karakter Pikeun Anak Usia Dini


Ngawangun karakter mangrupa salah sahiji tujuan pendidikan nasional.
Pasal 1 Undang-Undang Dasar Sistem Pendidikan Nasional 2003 nétélakeun yén di

antara tujuan pendidikan anu tacan mampuh ngaksés atikan (dugi ka ahir taun 2019, GER PAUD kakara kahontal 68% tina targét 77,2%). Kadua, guru kurang paham kana hakékat tujuan pendidikan nasional pikeun mekarkeun siswa jadi manusa nu holistik nu boga budi pekerti, iman jeung taqwa ka Gusti Nu Maha Esa. Malahan atikan urang ayeuna leuwih ngutamakeun kabentukna kacerdasan intelektual batan kabentukna kacerdasan sosial-emosional jeung kacerdasan spiritual (pembinaan karakter). Hal ieu dibuktikeun ku Ujian Nasional (UN) minangka ukuran kasuksesan atikan tanpa ningali kana prosés ngawangun karakter jeung karakter barudak.

Anu ngabalukarkeun prosés atikan saperti kieu teu bisa leupas tina tungtutan kolot anu hayang budakna gancang pinter maca, nulis jeung ngitung (calistung), sangkan hiji mangsa budakna bisa asup SD karesepna. sakola (SD). Teu hayang ngarti kana kaayaan budakna, nu penting anakna bisa sakola anu alus, ngarah reueus ka kolot. Maksa budak dina umur dini pikeun diajar calistung bakal aya résiko ngalaman setrés jangka pondok sareng ngarusak kamekaran mental budak dina jangka panjang (Elkind, 2000: 12). Praktek-praktek siga kitu écés bakal ngahalangan prosés pembentukan karakter di budak.
tingkat nasional nyaéta pikeun mekarkeun poténsi siswa pikeun dipiboga
kacerdasan, kapribadian, jeung budi pekerti anu mulya.
 Amanat UU Sistem Pendidikan Nasional 2003 hartina pendidikan henteu
lain ngan ukur ngawangun jalma indonesia anu cerdas, tapi ogé kapribadian atawa
budi pekerti, sangkan engke bakal lahir generasi-generasi bangsa anu tumuwuh jeung
mekarkeun karakter anu ngahirupkeun ajén-inajén luhung bangsa jeung agama.
Sajaba ti éta, UU No. 23 taun 2002 ngeunaan Perlindungan Anak jeung
Pasal 26 ngeunaan Kawajiban & Tanggung Jawab Kolot jeung Kulawarga pikeun
Miara, ngadidik, ngadidik jeung ngalindungan budak ogé mekarkeun budak luyu jeung kamampuh, bakat jeung minatna.

Pangaruh Atikan Karakter
 Ahir-ahir ieu atikan karakter geus jadi pasualan anu panasaran.
Kumaha pangaruh pendidikan karakter kana kasuksésan akademik?
Sababaraha studi geus sprung nepi ka ngajawab patarosan ieu. Salaku hasilna
panalungtikan Dr Mavin Berkowitz jeung Universitas Of Missouri dina buletin
Pendidik Karakter, némbongkeun ngaronjatna motivasi siswa sakola
ngahontal préstasi akademik di sakola anu nerapkeun pendidikan karakter,
kelas anu sacara komprehensif dina atikan karakter
némbongkeun réduksi drastis dina kabiasaan négatip siswa anu meunang
ngahalangan kasuksésan akademik.
Ku atikan karakter budak bakal jadi calakan
Kecerdasan émosional mangrupikeun bekel anu paling penting dina nyiapkeun budak
nyanghareupan mangsa nu bakal datang, sabab ku eta batur bakal bisa suksés
dina nyanghareupan sagala rupa tangtangan, kaasup tangtangan pikeun suksés
sacara akademis. numutkeun Joseph Zins, et.al. 2001) nyusun rupa-rupa
hasil panalungtikan ngeunaan pangaruh positif kacerdasan émosional barudak dina
sukses di sakola. Disebutkeun aya sababaraha faktor résiko
disebutkeun tétéla lain bohong dina kecerdasan otak, tapi dina karakter,
nyaeta, kapercayaan diri, kamampuh gawé babarengan, kamampuh akur, kamampuh
konsentrasi, empati jeung kaahlian komunikasi

HALAMAN :
  1. 1
  2. 2
Mohon tunggu...

Lihat Konten Ilmu Sosbud Selengkapnya
Lihat Ilmu Sosbud Selengkapnya
Beri Komentar
Berkomentarlah secara bijaksana dan bertanggung jawab. Komentar sepenuhnya menjadi tanggung jawab komentator seperti diatur dalam UU ITE

Belum ada komentar. Jadilah yang pertama untuk memberikan komentar!
LAPORKAN KONTEN
Alasan
Laporkan Konten
Laporkan Akun