Mohon tunggu...
Mbah Ukik
Mbah Ukik Mohon Tunggu... Jajah desa milang kori.

Wong desa

Selanjutnya

Tutup

Lingkungan Pilihan

"Kemlandeyan Ngajak Sempal", Benalu Menyebabkan Dahan Patah

18 Oktober 2018   19:26 Diperbarui: 18 Oktober 2018   19:37 562 16 15 Mohon Tunggu...
Lihat foto
"Kemlandeyan Ngajak Sempal", Benalu Menyebabkan Dahan Patah
Benalu sebagai parasit yang menyebabkan dahan (kanan) patah.

Kemlandeyan kuwi tetuwuhan kang uripe nempel ing uwit liyane. Ategese nempel ing kene dudu mung numpang panggonan urip nanging oyode uga mlebu ing kulite watang wit kang ditempeli.

Ing sajroning kulit utawa watang kang ditempeli, oyod kemlandeyan mau nyesep panganan kanggo uripe dhewe. Kemlandeyan dadi subur lan ngembang. Jalaran saka kembang kemlandeyan mau beda karo kembang wit kang ditempeli, mula gampang dititeni yen kuwi dudu wit satemene. Yen sing nandur ngerti, kemlandeyan bakal dikethok, dibuang, lan diobong.

Dene watang sing kanggonan utawa ditempeli kemlandeyan mau ora bisa subur. Yen ngembang utawa uwoh ora bisa gedhe malah bakal rontok nalika isih pnthil. San saya suwe, watang mau bakal mungsret, alum, mati, garing, banjur sempal. Banjur yen sempal, kemlandeyan bakal mati sisan merga ora antuk panganan.

Kaya dene kemlandeyan sing marakake sempal, semono uga wong kang seneng umuk kakehen omong lan kemaki tansah golek kanca utawa papan kanggo nduduhake kapinterane (olehe ngomong).

Kaya-kaya apa kang diomongake lan ditindakake kuwi bebener sing kudu digugu. Nanging satemene apa kang diomongake kuwi mung nduduhake supaya bisa ditampa ing kelompok. Sabanjure bakal ngomong sasesele utawa njeplak sakenane. Cilakane, akeh wong kang percaya apa wae sing diumukake. Ora ngerti yen mbuh ethok-ethok ora ngerti apa pancen bodo.

Satemene yen kita kabeh gelem ngati-ati utawa gelem nggatekake bakal ngerti kuwi kemladeyan apa ora. Bakal ngerti kuwi wong bener apa pancen wong sing kemaki. Yen pancen kemaki, ora prelu digatekake. Apa maneh diugemi.

Terjemahan.

Benalu adalah tumbuhan yang hidupnya menempel di batang tanaman lain. Menempel artinya bukan sekedar menumpang tempat hidup, tetapi akarnya juga masuk ke dalam kulit dan batang pohon yang ditempati. Di dalam kulit atau batang, akar benalu menghisap makanan untuk hidupnya sendiri. Benalu menjadi subur dan berbunga. Dari bunga benalu yang berbeda dengan bunga pohon asli, maka mudah dibedakan bahwa benalu bukanlah batang pohon yang sebenarnya. Jika si penanam atau pemilik menegrti, benalu akan segera dipotong, dibuang, lalu dibakar.

Batang yang ditempeli atau ditempati benalu akan tumbuh tidak subur. Jika berbunga atau berbuah tidak bisa besar bahkan akan rontok ketika masih kuncup. Semakin lama, batang atau dahan tadi akan menyusut, layu, mati, kering, dan kemudian patah. Jika demikian, benalu akan ikut mati karena tidak memperoleh makanan.

Seperti halnya benalu yang bisa menyebabkan dahan patah, demikian juga seseorang yang sok dan banyak omong selalu mencari teman dan tempat untuk menunjukkan kepandaiannya (dalam berbicara), seakan-akan apa yang diungkapkan dan dilakukan adalah sebuah kebenaran yang pantas dipercaya. Padahal sebenarnya apa yang dikatakan dan dilakukan hanya untuk menunjukkan supaya ia bisa diterima di suatu kelompok. Selanjutnya jika sudah diterima, maka akan lebih banyak bicara sesukanya atau asal buka mulut. Tanpa data. Terpenting bisa menarik opini masyarakat. Celakanya, banyak orang percaya dan terbuai dengan apa yang diucapkan penuh kesombongan. Entah mereka ini tidak mengerti, pura-pura tidak mengerti, atau memang bodoh juga.

Sebenarnya jika kita mau hati-hati atau mau memperhatikan dengan seksama akan mengerti benalu atau bukan. Akan mengerti dan paham orang benar atau memang orang yang sok. Jika memang orang yang sok maka tak perlu diperhatikan. Apalagi dipercaya. 

Benalu muda tampak bulat pangkalnya yang artinya telah menyatu dengan pohon utama. Benalu subur karena menyerap makanan tanaman pokok.
Benalu muda tampak bulat pangkalnya yang artinya telah menyatu dengan pohon utama. Benalu subur karena menyerap makanan tanaman pokok.

VIDEO PILIHAN